Het project

projectHet project Yayasan Syafa'at is opgericht in 2001 en gevestigd op het eiland Lombok (Indonesië).

Het project ligt dicht bij de tempel Lingsar en 15 minuten rijden per auto van de hoofdstad Mataram. Vanuit de internationale luchthaven ‘Bandara International Lombok’ ligt het weeshuis op ruim 1 uur rijden.
Aan de infrastructuur is de afgelopen tijd hard gewerkt. Het zwembad, gecombineerd met een snackbar en een groot terras, voorzien van douches, kleedruimtes, etc. is gereed. De weeskinderen kunnen het zwembad gebruiken om te ontspannen en te sporten, maar het zal ook een goede inkomstenbron zijn voor de stichting. Mensen uit de naaste omgeving kunnen tegen betaling ook gebruik maken van het zwembad en daarmee voorzien in het onderhoud.

Gerealiseerde onderdelen van het project:
Wooncomplex weeshuis – Opvang van wezen, ondergebracht in een wooncomplex met 24 kamers met sanitaire voorzieningen en receptie.

Restaurant met voorzieningen voor karaoke en een lesehan, (een aantal open huisjes) in de aangelegde tuin met verlichting, een gebedsruimte ondergebracht in een ludiek gebouw, twee grote visvijvers waarin gevist kan worden. Het restaurant biedt ruimte aan 70 gasten en beschikt over een klein podium voor een bandje en optredens en een ruime keuken.

Aan voorzijde van het terrein bij het a.s. reisbureau zijn 2 terrasjes, waar bediening vanuit het restaurant plaatsvindt. In voorbereiding enkele zitgroepen bij stromend water, waar in alle rust aandacht aan computer en iPad kan worden gegeven.

Enkele work-shops zullen aan de voorzijde van het terrein worden gebouwd.

Theater (Cultureel erfgoed)
Het centrum van allerlei activiteiten is het theater. O.a. traditionele dansen, maar ook andere activiteiten worden getoond, kinderen volgen opleidingen voor dans en muziek. Maar ook de plaatselijke bevolking verzorgt traditionele voorstellingen van dans en muziek. De ruimte zal worden aangepast om ook badminton-wedstrijden te kunnen houden. Het theater beschikt over de grootste wandschildering van Lombok en is kompleet uitgevoerd met een stage, 2 artiestenkamers en europese toiletten.

Parkeerruimtes voor bezoekers

Sport:
Om de levensvatbaarheid van dit project te waarborgen, worden diverse andere objecten gebouwd in 2013 en volgende jaren:

- een groter kinderbad met glijbaan;
- een kinderspeelplaats met o.a. 10 speelobjecten rondom het kinderbad.
- een souvenirshop
- kantoor voor een reisburo
Een ruimte voor kinderfeesten, voorzien van barbeque en enkele speeltoestellen is bijna gereed.

Er wordt ook nog gedacht aan:
- de ontwikkeling van 2 bungalows, van waar men een prachtig uitzicht krijgt op de sawa’s. Hierin kunnen de bezoekers van het park verblijven. Elke bungalow zal voorzien worden van een overdekt terras.
Al deze investeringen worden bekostigd door o.a.:
• Verkoop van aziatische produkten op beurzen
• Donaties van stichtingen, bedrijven en particulieren
• Acties van scholen
• Acties van particulieren
• Overige evenementen
• Acties op beurzen

• Verkoop van producten uit eigen naaiatelier kunnen ook in opdracht worden gemaakt
Door de inbreng van vele vrijwilligers(-sters), stichtingen (Wilde Ganzen, NCDO etc), het bedrijfsleven (Grando Keukens, Steenplaza Lexmond etc.), beursorganisaties (Pasar Istimewa Driebergen en Flama Productions Almelo) en de vele particulieren zal een groot gedeelte van het project in 2013 operationeel zijn en in 2014 worden voortgezet.

De eerste prioriteit is het binnen krijgen van sponsorgelden ten behoeve van schoolgelden voor de wezen en de verbouwing van het theater om er een badmintonveld in te kunnen maken.

Hiervoor zoeken we mannelijke vrijwilligers die kunnen helpen bij de verbouwing, dus mannen: